Клиенты и рост
Клиентский опыт это важнейший актив, позволяющий расти в цифровую эпоху
Клиентский опыт это важнейший актив, позволяющий расти в цифровую эпоху
Внедрение цифровых технологий драматически изменило отношения между клиентами и компаниями в B2B и B2C. Цифровой клиентский опыт — это возможность для новых игроков и вызов для тех, кто давно присутствует на рынке. Ключевые вопросы в мире, управляемом потребителем, — как наилучшим образом использовать цифровые активы для повышения лояльности, увеличить онлайн-продажи и создать революционные бизнес-модели для устойчивого роста.
Успешные компании понимают потребности и предпочтения потребителей. Они удовлетворяют ожидания клиентов, которые хотят от них постоянного улучшения, инновационного, значимого и актуализированного опыта, простоты и скорости. Они умеют создавать запоминающийся цифровой опыт, и знают, как трансформировать свои бизнес-модели, отделы продаж, операции, CRM, чтобы избежать потери клиента и не дать ему уйти к конкуренту. Они могут увеличивать линейку продуктов, получать преимущества от экосистем и эффективно использовать платформенную экономику.
Мы помогаем нашим клиентам выстраивать тесные связи с потребителем и развивать свой бизнес.
TÜV Rheinland Business Stream Products decided to create a digital ecosystem to facilitate cross-functional collaboration between the company’s globally distributed teams and customers. By implementing a new workflow platform, TÜV Rheinland gains more control over its projects’ execution and delivery, while opening new possible revenue streams through offering tailored services to its customers.
With a new and flexible data model the global luxury goods manufacturer has all its product information in one place, easily accessible to all its international divisions. This enables the company to be more effective, to update product data in real time, and to enhance customer journeys.
A leading luxury cosmetic brand took the next step to establish a strong foundation in client insights and personalized interactions. BearingPoint supported the company in turning the CRM vision into reality by implementing a global CRM database to lay the basis for advanced omnichannel capabilities.
As the global leader in postal services and logistics, Deutsche Post DHL’s growing business increased the demand for 24/7 omni-channel customer care. The company searched for a state-of-the-art chatbot solution that would resolve many of those requests.
At the end of 2019, we were looking at a world where artificial intelligence (AI) applications in the corporate world were booming. They were generating enthusiasm through new ways to achieve growth and operational excellence, but were held back by a lack of relevant use cases.
With BearingPoint’s help, one of the world’s largest healthcare companies fully transformed its global business model by improving its IT operations performance and efficiency. This resulted in making IT processes consistent across all locations, leading to more agile and flexible ways of delivering services to the business, and enabling the company to quickly address new market opportunities and accelerate digital growth.
BMW France, alongside a strategic BMW Group Salesforce project, wanted to enhance the buying process for their customers and better enable the dealerships to manage their client portfolio. Following a close collaboration with BearingPoint, BMW France gained a tailored solution that benefits them, the dealerships, and the customers.